با مصرف خرما صادراتی از لخته شدن خون جلوگیری کنید

یکی از نمادهای ماه مبارک رمضان، خرما برای برخی میان وعده شیرین و برای برخی غذای روزه است، با این حال، خرما باید در همه روزهای سال روی سفره های ما باشد، نه فقط در ماه رمضان.

خرما صادراتی که حاوی بسیاری از مواد معدنی و ویتامین ها از جمله پتاسیم، سدیم، منیزیم و کلسیم است، میان وعده سالمی است.

100 گرم خرما به طور متوسط ​​277 کالری دارد، 4 خرما معادل 1 وعده میوه است و به طور متوسط ​​60 کالری دارد.

خرما با وجود اینکه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است، به همین دلیل مصرف کنترل شده خرما ضروری است و به دلیل فیبر بالای خرما، مدت زیادی در معده می ماند و دیر هضم را تضمین می کند.

بنابراین برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنید و مصرف غذای خود را کاهش می دهید.

مواد معدنی بالای پتاسیم و آهن موجود در آن نیز متابولیسم را تسریع کرده و از روند کاهش وزن حمایت می کند، اما به یاد داشته باشید که 4 خرما 60 کالری دارد.

محتوای آنتی اکسیدانی آن بازسازی سلول ها را تضمین می کند، به این ترتیب بافت پوست تجدید شده ظاهر جوان تری پیدا می کند.

خرما که سرشار از ویتامین های گروه B نیز می باشد با این ویژگی در بهبود سریع تحریکات و زخم های روی پوست مفید است.

همچنین با تامین رطوبت مورد نیاز پوست به داشتن ساختار الاستیک تری کمک می کند.

به دلیل غنی بودن از ویتامین های A و B و مقدار بالای منیزیم موجود در آن، از تقویت حافظه پشتیبانی می کند، این نشان می دهد که مصرف منظم خرما، به ویژه در دوران پیری و کودکی، ممکن است در تقویت حافظه مفید باشد.

مطالعات اخیر نشان داده است که مصرف منظم بتاکاروتن، نوعی ویتامین A موجود در خرما، ممکن است برای جلوگیری از کاهش حافظه مفید باشد.

خرما سرشار از پتاسیم، یکی از مواد معدنی حیاتی است که فشار خون را متعادل می کند و ریتم قلب را تنظیم می کند، خرما از جمله غذاهای دوستدار قلب است زیرا کلسترول ندارد.

به دلیل داشتن یک آنتی اکسیدان قوی، از قلب در برابر باکتری ها و میکروب های مضر محافظت می کند و خطر انسداد عروق را کاهش می دهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.