بادام زمینی می تواند برای افزایش قد کودکان مفید باشد

بادام زمینی دارای مشخصات غذایی قوی است، آنها منبع عالی پروتئین گیاهی، فیبر و بسیاری از ویتامینها و مواد معدنی کلیدی هستند.

بادام زمینی انواع مختلفی دارد، از جمله بو داده، شور، روکش شکلاتی و به صورت کره بادام زمینی، انواع مختلف دارای پروفایل های تغذیه ای متفاوت و فواید سلامتی مختلفی هستند.

بادام زمینی علاوه بر مشخصات تغذیه‌ای سالم، یک ماده غذایی پر کالری است، بنابراین زمانی که در حد متعادل از آن لذت ببرید، سالم‌تر است.

در این مقاله، مشخصات تغذیه ای بادام زمینی، فواید آن برای سلامتی و نحوه مقایسه انواع مختلف آن را ارائه می دهیم.

بادام زمینی به ویژه منبع خوبی از چربی های سالم، پروتئین و فیبر است، آنها همچنین حاوی مقدار زیادی پتاسیم، فسفر، منیزیم و ویتامین B هستند.

بادام زمینی علیرغم اینکه کالری بالایی دارد، سرشار از مواد مغذی و کربوهیدرات کمی است.

ترکیبی از چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر موجود در بادام‌زمینی به این معنی است که آنها فواید تغذیه‌ای دارند و باعث می‌شوند فرد برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کند.

بادام زمینی

وقتی مردم آن را با چیپس، کراکر و سایر غذاهای ساده کربوهیدراتی مقایسه می کنند، بادام زمینی را به یک میان وعده سالم و مفید تبدیل می کند.

بادام زمینی یک منبع عالی از پروتئین گیاهی است که 25.8 گرم در هر 100 گرم بادام زمینی یا تقریباً نیمی از پروتئین مورد نیاز روزانه یک فرد را ارائه می دهد.

اسیدهای چرب جزء ضروری هر رژیم غذایی هستند، بیشتر چربی های موجود در بادام زمینی اسیدهای چرب تک غیراشباع و چند غیراشباع هستند که یک نوع چربی سالم هستند.

طبق گفته انجمن قلب آمریکا (AHA)، مصرف چربی‌های تک غیراشباع منبع مطمئن و چربی‌های غیراشباع چندگانه به جای چربی‌های اشباع و ترانس می‌تواند سطح کلسترول خون فرد را بهبود بخشد.

این به نوبه خود خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش می دهد.

همچنین مقدار کمی چربی اشباع شده در بادام زمینی وجود دارد، چربی اشباع شده نسبت به غیراشباع یا چند غیراشباع سالم تر است.

پزشکان چربی اشباع بیش از حد را با بیماریهای قلبی عروقی مرتبط می دانند.

در نتیجه، بهتر است بادام زمینی را در حد اعتدال مصرف کنید تا از فواید بهینه آن برای سلامتی برخوردار شوید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.